Procesoptimalisatie

Voor het verbeteren van werkprocessen
Loopt je personeel achter de feiten aan, waardoor het werk zich opstapelt? Ervaren je werknemers steeds meer stress en werkdruk door inefficiënte werkzaamheden? Of groeit je bedrijf de laatste tijd fors, maar groeien de werkprocessen niet met je mee? Ik help je bij het optimaliseren en verbeteren van de werkprocessen. Door processen optimaal in te richten heb je een krachtig team dat efficiënt werkt, creëer je meer betrokkenheid bij je personeel, gaan je werknemers met plezier naar het werk en kun jij je klanten optimaal van dienst zijn.
Chaos, geraas en gedoe
Inefficiënte backofficeprocessen en het ontbreken van een goede structuur en handige tools, kunnen leiden tot veel onduidelijkheid, vertraging en frustratie bij werknemers. Het werk blijft zich opstapelen, je team is constant bezig met het blussen van brandjes en je merkt dat er veel onduidelijkheid en stress op de werkvloer ontstaat. Processen zijn niet efficiënt ingericht, werkzaamheden blijven liggen en er wordt veel handmatig werk gedaan. Daarom is het altijd druk, druk, druk. Zal ik je eens wat vertellen? Het blijft druk. Waarom? Omdat er geen tijd is om het werk efficiënt in te richten. Geen zorgen. Ik ga je helpen.
Hoe ik je kan helpen
Ik streef continue naar verbetering van processen. Wat kan sneller, beter, efficiënter en makkelijker? Wie doet wat in het proces? Door procesoptimalisatie ga ik ervoor zorgen dat afdelingen efficiënter ingericht worden. Hierbij vind ik het belangrijk dat er een proces ontstaat waarin klantgerichtheid en efficiëntie in balans zijn. Wat ik concreet doe?
- HR-systemen (opnieuw) inrichten.
- Tools inzetten om handmatig werk te automatiseren.
- Mappenstructuren opzetten.
- De afdelingen HR, backoffice en marketing laten samenwerken.
- Procedures opzetten.
- En veel meer om werkprocessen te verbeteren.
Het belang van de werknemers is hierbij mijn vertrekpunt; zij zijn immers je belangrijkste kapitaalgoed.

Wat procesoptimalisatie je oplevert
- Je organisatie heeft een structureel, efficiënter en klantgericht backofficeproces.
- Er is minder werkdruk en je werknemers gaan weer met veel plezier naar het werk.
- Je kunt je klanten beter van dienst zijn en kunt ze optimaal in hun behoefte voorzien. Dit geldt overigens ook voor je medewerkers.
- De kwaliteit van je producten, diensten, informatie en communicatie wordt beter gewaarborgd, omdat automatische systemen minder foutgevoelig zijn.
- De afdelingen HR, backoffice en marketing werken samen, waardoor taken duidelijker zijn en werkzaamheden door de juiste persoon wordt opgepakt.
Wil jij werkprocessen verbeteren?
Laten we een afspraak maken om te kijken wat ik voor je kan betekenen. Ik help je graag met het optimaliseren van de HR- en backofficewerkzaamheden.
Je kunt me ook inzetten bij het analyseren van knelpunten binnen de organisatie of bij het implementeren van nieuwe werkprocessen.

Ook voor efficiënte werkprocessen binnen een secretariaat
Naast HR- en backoffice werkzaamheden, optimaliseer ik ook processen en werkzaamheden voor secretariaten van o.a. notarissen, de GGD, tandartsen, ziekenhuizen of scholen.